woensdag 19 augustus 2009

Ok al die andere verhalen die al op de blog stonden heb je misschien ff snel gelezen, maar nu moet je echt ff opletten.
Gisteren was er een persconferentie voor de Uitmarkt in de Hermitage
[Go see that, 100-duizenden waren je voor]
Daar heb ik, Virgil, 3 dingen geleerd die ik nu met jullie ga delen..

Les 1..

De man met baard & bril is Roeland Dekkers, manager van de Uitmarkt

Les 2..

De man met het funky overhemd en chicks om zich heen is Frans de Vries, programmeur van de Uitmarkt

Les 3...

En de geïnterviewd is Pim Luiten de directeur van het Uitburo, dus ook van de Uitmarkt.

Deze drie dudes zijn de bazen van de Uitmarkt, dus als je een van hen ziet op vrijdag,zaterdag of zondag moet je ze op z'n minst een hand geven en dankjewel zeggen. [een vriendelijke glimlach is ook goed, maar die bewaar je als het goed is voor de medewerkers die je overal ziet lopen]
Met een team dat al maanden bezig is, maken zij mogelijk dat heel Nederland uitloopt om in de binnenstad van Amsterdam de opening van het culturele seizoen te vieren. Dit jaar op 28/29/30 augustus in het hart van onze mooi stad dus.
In het kader van die hele Uitmarkt staat alles wat je binnenkort in theaters, concerzalen, musea en boekwinkels kan verwachten wel ergens in het stadshart op een podium/kraampje of op een gracht.
Ik zou zeggen get your hands on een programma, die liggen vanaf maandag bij het Uitburo op het Leidse, want die kan je wel gebruiken dit jaar.
Je kan natuurlijk ook gewoon op de website kijken.[www.uitmarkt.nl]
Dit jaar hebben ze trouwens een extra reden om ff te clippen met je Blackberry/Iphone of Nokia, dit jaar is er een website voor de mobiel. Zo hoef je niet eens helemaal naar het Leidse om een programma te coppen, maar check je het gewoon bij de bushalte of in de rij bij Albert Heijn. [http://m.uitmarkt.nl]
Anywho.
Op een van de veertig podia, #34 aka Grolsch stage, staat Linda. Linda is een rockster, althans uit alles wat ze verteld maak ik op dat ze er hard mee bezig is. Als ik heel eerlijk ben, heb ik haar nog nieteens gegoogled of geyoutubed, maar dat maakt niet uit. Ik laat me verrassen, dat is wat voor mij de Uitmarkt leuk maakt, want zuur gaan wachten tot je favoriete bandje komt maakt niet echt een geweldig weekend.
Volgende week heeft ze een repetitie in Den haag en daar ben ik bij. Helemaal in Den haag, want daar komt ze vandaan, maar ze studeert aan het conservatorium op het Oosterdokseiland. Dat dan weer wel. Aangezien jij niet bij die repetie kan zijn lijkt het mij wel een goed idee om op z'n minst ff een extra view bij haar clipje op Youtube zetten [dat ze ongetwijfeld wel zal hebben, maar mij moet je het niet vragen]
Wat Linda zaterdagmiddag op tafel zet is een stuk vlees van jazz overgoten met een saus van rock. Of als je vegetarisch bent; een aardappel van rock met een sausje jazz. Als parttime jazz liefhebber en freelance rocker ben ik wel nieuwsgierig naar wat zij met beide sounds gaat doen.
Zij doet dit allemaal samen met een legit jazz artiest, dus je kan erop vertrouwen dat het goed komt. Je kent em Efraim Trujillo van the Ploctones, hij zit trouwens ook bij het New Cool Collective en als je daarbij zit dan weet je dat het met z’n skills wel snor zit. Hij treedt ook op met dat bandje, vrijdag op de Dam UPC stage rond de klok van half negen. Het komt trouwens ook op tv, dus als het hard regent kan je ook ff daarnaar kijken in plaats van naar die gare film op Net 5.

Geen opmerkingen:

 
Free counter and web stats