maandag 21 juli 2008

The Meaning of Quinsy

NonEmployees is het eigen bedrijfje van Quinsy. Hij maakt films en videoclips. Toevallig heeft hij een promofilmpje geschoten voor de Poetry Circle Nowhere. Als je benieuwd bent naar wat het nu precies is wat Quinsy doet, beter klik je dan hier of op bovenstaande pic!

Nu meer over Quinsy:

De artiestennaam van Quinsy is “T. Martinus”. De “T” staat voor “Timothy”, zijn doopnaam en “Martinus” is de achternaam van zijn moeder. Zijn moeder schreef ook gedichten en als eerbetoon aan haar poëtisch verleden nam hij haar achternaam aan als stagenaam.

‘Ik zie de dichtkunst meer als gereedschap waarmee ik me kan uiten dan als iets wat op zichzelf staat. Ik haal mijn inspiratie uit alledaagse dingen en ik vind het spannend om mijn wereld te ontleden met behulp van woorden. Een goed voorbeeld hiervan vind ik de oneliner: 'Alleen bij de koning zijn burgers te vinden'.

Quinsy was op midzomernacht te zien in de performance poetry cruise van Nowhere “Net Niet”. Een groep jonge dichters had de handen ineengeslagen om een poetry toneelstuk te maken die werd uitgevoerd op een rondvaartboot (!). Tijdens de UITmarkt is er weer special te verwachten en geloof mij. It will rock your world! - Clarice

Geen opmerkingen:

 
Free counter and web stats